Chirurgia pomostowania tętnic wieńcowych u pacjentów z kardiomiopatią niedokrwienną ad 6

Przezskórną interwencję wieńcową wykonano u 43 pacjentów (7,0%) w grupie CABG iu 50 pacjentów (8,3%) w grupie leczniczej. Wykaz wszystkich zdarzeń niepożądanych postrandomizacji przedstawiono w tabeli S7 w dodatkowym dodatku. Analiza zwrotów
Spośród 591 pacjentów, którzy nie przeszli CABG w ciągu roku (55 w grupie CABG i 536 w grupie leczenia medycznego), 402 (68,0%) zmarło podczas obserwacji; spośród 621 pacjentów, którzy przeszli CABG albo losowo przydzieleni, albo jako przejście z grupy leczenia medycznego w ciągu pierwszego roku po randomizacji, 355 (57,2%) zmarło podczas obserwacji (współczynnik ryzyka, 0,75, 95% CI, 0,65 do 0,87, P <0,001) (ryc. S1 w dodatku uzupełniającym). Przeprowadziliśmy również analizę per-protokołów porównującą 536 pacjentów z grupy leczniczej, którzy nie przeszli do CABG w ciągu pierwszego roku z 555 pacjentami z grupy CABG, którzy faktycznie otrzymali CABG w ciągu pierwszego roku; stosunek ryzyka do CABG w porównaniu z samą leczeniem farmakologicznym wyniósł 0,77 (95% CI, 0,67 do 0,90, P = 0,001 w teście log-rank) (ryc. S2 w dodatku uzupełniającym).
Analizy podgrup
Rycina 3. Rycina 3. Podgrupa Analizy zgonu z dowolnej przyczyny.Ludzie, płeć, rasa, region, klasa niewydolności serca New York Heart Association (NYHA), frakcja wyrzutowa lewej komory (LVEF), warstwa, angina kanadyjskiego układu sercowo-naczyniowego (CCS) klasa i liczba chorych naczyń są wcześniej określonymi czynnikami podgrupy. Wszystkie pozostałe zmienne to czynniki podgrup post hoc. Wszystkie podgrupy są oparte na wartościach mierzonych w punkcie wyjściowym. Brak danych dotyczących ESVI w przypadku 97 pacjentów, brak danych dotyczących liczby naczyń z 75% lub większym zwężeniem oraz stopnia zwężenia lewej głównej tętnicy wieńcowej (LM) i proksymalnej lewej tętnicy zstępującej przedniej (PLAD) u pacjenta oraz brak danych dotyczących niedomykalności mitralnej u 3 pacjentów. Kategorie anginy Canadian Cardiovascular Society (CCS) wahają się od I do IV, z wyższymi klasami wskazującymi na bardziej upośledzający ból z powodu dławicy piersiowej. Klasy niewydolności serca New York Heart Association (NYHA) wahają się od I do IV, przy czym wyższe wartości wskazują na większą niepełnosprawność. Podziały między podgrupami LVEF i końcowymi skurczowymi wskaźnikami objętości oparto na wartościach mediany. Pacjenci, którzy spełnili kryteria kwalifikacyjne do losowego przydzielenia do grupy CABG lub grupy terapeutyczno-leczniczej, ale nie spełniali kryteriów kwalifikujących do chirurgicznej rekonstrukcji komory, zostali zakwalifikowani do warstwy A; pacjenci, którzy spełniali kryteria kwalifikujące do chirurgicznej rekonstrukcji komory, zostali zakwalifikowani do warstwy B.
Analizy podgrup oparte na cechach demograficznych i klinicznych zainteresowania odzwierciedlają szeroką spójność wpływu CABG na wynik pierwotny (Ryc. 3). Wyjątkiem były nominalnie znaczące interakcje leczenia z warstwą losową, rasą i liczbą chorych z 75% lub wyższym zwężeniem.
Dyskusja
W tym randomizowanym badaniu klinicznym z udziałem pacjentów z niewydolnością serca, dysfunkcją lewej komory i chorobą wieńcową wskaźnik zgonu z jakiejkolwiek przyczyny w ciągu 10 lat był niższy o 16% (różnica bezwzględna wynosząca 8 punktów procentowych w 10-letnim Kaplan -Mierność) wśród pacjentów, którzy przeszli CABG oprócz leczenia medycznego, niż wśród osób, które same otrzymały terapię medyczną
[więcej w: kołnierze ortopedyczne, wzorcowanie mierników, rehabilitacja niemowląt ]

Powiązane tematy z artykułem: kołnierze ortopedyczne rehabilitacja niemowląt wzorcowanie mierników