D2 Limfadenektomia samodzielnie lub z parodontycznym rozcięciem węzłów chłonnych żołądka

Gastrektomia z limfadenektomią D2 jest standardową metodą leczenia raka żołądka we wschodniej Azji. To, czy dodanie nacięcia węzłów chłonnych para-aortalnych (PAND) do limfadenektomii D2 w stadium T2, T3, czy T4 zwiększa przeżycie, jest kontrowersyjne. Przeprowadziliśmy randomizowaną, kontrolowaną próbę w 24 szpitalach w Japonii w celu porównania limfadenektomii D2 samej z limfadenektomią D2 plus PAND u pacjentów poddawanych gastrektomii z powodu uleczalnego raka żołądka. Metody
Pomiędzy lipcem 1995 r. A kwietniem 2001 r. 523 pacjentów z rakiem żołądka z zaawansowaną postacią T2b, T3 lub T4 zostało losowo przydzielonych podczas operacji do limfadenektomii D2 osobno (263 pacjentów) lub do limfadenektomii D2 plus PAND (260 pacjentów). Nie pozwoliliśmy na żadną terapię uzupełniającą przed nawrotem raka. Pierwszorzędowym punktem końcowym było całkowite przeżycie.
Wyniki
Wskaźniki powikłań związanych z zabiegiem chirurgicznym u pacjentów przydzielonych do limfadenektomii D2 i tych, którym przypisano limfadenektomię D2 plus PAND, wynosiły odpowiednio 20,9% i 28,1% (p = 0,07). Nie było znaczących różnic między tymi dwoma grupami w zakresie częstotliwości występowania przecieku zespolenia, przetoki trzustkowej, ropnia brzusznego, zapalenia płuc lub zgonu z jakiejkolwiek przyczyny w ciągu 30 dni po operacji (wskaźnik zgonu wynosił 0,8% w każdej grupie). Mediana czasu operacji była o 63 minuty dłuższa, a mediana utraty krwi była o 230 ml większa w grupie przydzielonej do limfadenektomii D2 plus PAND. Pięcioletni ogólny wskaźnik przeżycia wynosił 69,2% dla grupy przydzielonej do samej limfadenektomii D2 i 70,3% dla grupy przydzielonej do limfadenektomii D2 plus PAND; współczynnik ryzyka zgonu wynosił 1,03 (95% przedział ufności [CI], 0,77 do 1,37, P = 0,85). Nie stwierdzono istotnych różnic w przeżyciu wolnym od wznowy między obiema grupami; współczynnik ryzyka nawrotu wynosił 1,08 (95% CI, 0,83 do 1,42, P = 0,56).
Wnioski
W porównaniu z limfadenektomią D2 w monoterapii leczenie limfadenektomią D2 plus PAND nie poprawia wskaźnika przeżywalności w leczeniu raka żołądka. (Numer ClinicalTrials.gov, NCT00149279.)
Wprowadzenie
Rak żołądka jest drugą najczęstszą przyczyną zgonów na raka na całym świecie, chociaż jej częstotliwość zmniejsza się.1 Około 60% nowych przypadków raka żołądka występuje we wschodniej Azji; Częstość występowania nowych przypadków w Japonii wynosi 100 000 rocznie. Chemioterapia pomaga w przedłużeniu przeżycia w przypadkach zaawansowanej choroby, ale chirurgiczna resekcja jest najskuteczniejszym sposobem leczenia nowotworu żołądka. Raporty z rejestru raka żołądka i innych badań retrospektywnych2-4 dokonały radykalnej resekcji żołądka z rozszerzonym (D2) usunięciem regionalnych węzłów chłonnych standardem w leczeniu uleczalnego raka żołądka w Japonii. Dwa randomizowane, kontrolowane europejskie badania, w których porównano mniej rozszerzone rozwarcie D1 z procedurą D2, nie wykazały korzyści z przeżycia dla rozwarstwienia D2, 5,6, ale brak doświadczenia z zabiegiem chirurgicznym i opieką pooperacyjną uważano za przyczynę złego wyniku. pacjentów poddanych limfadenektomii D2.7-9 W roku 2001 badanie American Intergroup 0116 wykazało, że chemioradioterapia po ograniczonej limfadenektomii (D0 lub D1) zmniejszała częstość nawrotów miejscowych i zwiększała przeżycie długoterminowe, 10 wynik sugerował, że chemioradioterapia eliminuje resztki przerzuty do węzłów chłonnych, które można usunąć za pomocą limfadenektomii D2
[hasła pokrewne: apteka września dyżur, implanty zęby, terapia behawioralna wrocław ]