Nieobecność błędu płci w skierowaniu pacjentów do cewnikowania serca ad 7

Główną trudnością w badaniu uprzedzeń związanych z płcią jest zatem zapewnienie porównywania kobiet z odpowiednimi męskimi odpowiednikami. Pod tym względem dość dobrze znane są dobrze znane różnice w zakresie prezentacji i występowania choroby wieńcowej u mężczyzn i kobiet. W tym badaniu przeprowadziliśmy kilka analiz, próbując zrozumieć związek między płcią a decyzją o skierowaniu pacjenta na cewnikowanie serca. W naszej początkowej analizie wielu zmiennych znaleźliśmy cztery niezależne czynniki predykcyjne skierowania, ale seks nie był jednym z nich. W kolejnych etapach modelowania stwierdziliśmy, że trzy najważniejsze determinanty skierowania na cewnikowanie to oszacowanie przez lekarza, wykonane przed badaniem wysiłkowym, prawdopodobieństwa, że angiografia wykaże jakąkolwiek obturacyjną chorobę wieńcową; czy lekarz osobiście wykonywał cewnikowanie serca; i czy pacjent miał pozytywny test wysiłkowy. Ponownie, seks nie był niezależnym czynnikiem prognostycznym, ponieważ informacje predyktywne dostarczane przez płeć pacjenta były uwzględniane przez różnice w przewidywaniach lekarzy dla mężczyzn i kobiet oraz różne wskaźniki pozytywnych wyników testu wysiłkowego.
Z pewnością logiczne jest, że subiektywne szacunki lekarzy dotyczące wyników dla poszczególnych pacjentów powinny być silnym predyktorem odesłania. W związku z tym ocenialiśmy, czy takie przewidywania były stronnicze lub mniej dokładne dla kobiet niż dla mężczyzn na dwa sposoby. Najpierw porównaliśmy prognozy lekarzy z przewidywaniami wygenerowanymi przez uprzednio zatwierdzone modele diagnostyczne i prognostyczne; odkryliśmy, że lekarze mają tendencję do przeceniania prawdopodobieństwa jakiejkolwiek obturacyjnej choroby wieńcowej u kobiet, podczas gdy mają tendencję do niedoceniania prawdopodobieństwa ciężkiej choroby wieńcowej u mężczyzn. Porównanie przewidywań wyników wykazało nieznaczną, ale istotną tendencję do przeszacowania prawdopodobieństwa śmierci u kobiet. W związku z tym dane te wykazały, że lekarze nie lekceważyli prawdopodobieństwa wystąpienia choroby wieńcowej ani niekorzystnych wyników u kobiet. Jednak możliwe jest, że nasze modele statystyczne uwzględniały pewne uprzedzenia związane z płcią, ponieważ ich przewidywania opierają się na danych zebranych od lekarzy. W związku z tym zbadaliśmy również dokładność lekarzy w zakresie prognozowania 99 pacjentów poddanych cewnikowaniu. Analiza ta wykazała, że stopień, w jakim przewidywania lekarzy mogą oddzielić pacjentów zi bez choroby wieńcowej był wysoki dla obu płci. Ponadto lekarze mają tendencję do przeceniania faktycznego rozpowszechnienia choroby wśród kobiet, chociaż tendencja ta nie powinna być nadmiernie interpretowana ze względu na małe reprezentowane liczby.
Należy odnotować kilka ograniczeń naszego badania. Po pierwsze, nie wzięliśmy pod uwagę kilku czynników, które mogą być istotne w decyzji skierowania pacjenta do cewnikowania, w tym obecności współistniejących chorób, wpływu lekarza podstawowej opieki zdrowotnej pacjenta i preferencji pacjenta. Po drugie, zaklasyfikowaliśmy wyniki testów wysiłkowych jako pozytywne lub nie pozytywne, podczas gdy lekarze biorący udział w tym badaniu prawdopodobnie używali bardziej szczegółowych wyników testów przy podejmowaniu decyzji. Wreszcie, nie badaliśmy bezpośrednio skutków wyników badań wysiłkowych na podstawie szacunków lekarzy, dlatego nie można wykluczyć, że lekarze łączą dane z badań wysiłkowych z danymi klinicznymi w różny sposób dla mężczyzn i kobiet.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Wspierane przez granty od Agencji ds. Polityki i Badań Opieki Zdrowotnej (HS-05635 i HS-06503), od National Heart, Lung and Blood Institute (HL-36587, HL-45702 i HL-17670), oraz od Fundacja Roberta Wooda Johnsona.
Jesteśmy wdzięczni naszym kolegom z Wydziału Kardiologii, którzy pozwolili nam zbadać pacjentów i którzy dostarczyli szacunkowe wyniki dla tego projektu oraz Pani Lori Baysden i pani Serena Smith za pomoc techniczną.
Author Affiliations
Z Wydziału Kardiologii, Wydziału Medycyny (DBM, LKS, RMC, DBP) oraz Wydziału Biometrii, Wydziału Medycyny Społecznej i Rodzinnej (ERD), Duke University Medical Center, Durham, NC
Prośby o przedruk do Dr. Mark w Duke University Medical Center, Box 3485, Durham, NC 27710.
[podobne: womp bydgoszcz, dihydrokwercetyna, profimed goleniów ]