Znaczenie prognostyczne zintegrowanego profilowania genetycznego w ostrej białaczce szpikowej AD 7

Częstość przeżycia u pacjentów z AML o pośrednim ryzyku, którzy mieli zmutowany FLT3-ITD i CEBPA typu dzikiego, TET2, DNMT3A i MLL-PTD nie różniła się istotnie od odsetka pacjentów z mutacją FLT3-ITD i zmutowanym CEBPA (P = 0,34), co sugeruje, że obecność mutacji związanych z profilem niekorzystnego ryzyka bardziej precyzyjnie identyfikuje pacjentów ze zmutowanym FLT3-ITD, którzy będą mieli niekorzystne wyniki AML niż sam brak mutacji CEBPA. Te same trzy kategorie ryzyka miały również istotną wartość prognostyczną u pacjentów z AML, którzy mieli zmutowany FLT3-ITD i prawidłowy kariotyp (ryc. S9B w dodatkowym dodatku). Schemat prognostyczny ze zintegrowanym profilowaniem mutagenicznym i cytogenetycznym
Rycina 3. Rycina 3. Zrewidowana klasyfikacja ryzyka u pacjentów z AML na podstawie zintegrowanej analizy genetycznej. Panel A pokazuje zmienioną stratyfikację ryzyka na podstawie zintegrowanej analizy cytogenetycznej i mutacyjnej. Ostateczne ogólne grupy ryzyka przedstawiono po prawej stronie. Panel B pokazuje wpływ zintegrowanej analizy mutacyjnej na stratyfikację ryzyka w kohorcie testowej pacjentów z AML (z wartościami P dla porównania wszystkich krzywych), a panel C pokazuje odtwarzalność genetycznego schematu prognostycznego w niezależnej kohorcie 104 pacjentów z badania E1900 (z wartościami P dla porównania wszystkich krzywych). W panelach B i C czarne krzywe pokazują pacjentów, których klasyfikacja ryzyka pozostała niezmieniona, niebieska krzywa pokazuje pacjentów, którzy zostali przeklasyfikowani z pośredniego ryzyka na korzystne ryzyko, a czerwona krzywa pokazuje pacjentów, którzy zostali przeklasyfikowani z pośredniego ryzyka do niekorzystnego ryzyka.
Wyniki te pozwoliły nam opracować schemat prognostyczny, który zintegrował nasze wyniki z kompleksowej analizy mutacyjnej z danymi cytogenetycznymi, aby zidentyfikować trzy grupy ryzyka: grupę o profilu korzystnego ryzyka (mediana przeżycia, nieosiągnięta, 3-letnia stopa całkowitego przeżycia, 64%), grupa o pośrednim profilu ryzyka (mediana przeżycia, 25,4 miesiąca, 3-letnia stopa całkowitego przeżycia, 42%) i grupa o profilu ryzyka niekorzystnego (mediana przeżywalności, 10,1 miesiąca, 3 lata stopa przeżycia całkowitego, 12%) (rys. 3A i 3B oraz tabela S11 w dodatkowym dodatku). W analizie wieloczynnikowej mutacyjny schemat prognostyczny przewidywał wynik niezależnie od wieku, liczby białych krwinek, dawki indukcji i statusu przeszczepu (skorygowany P <0,001). Nasza klasyfikacja była prawdziwa niezależnie od rodzaju terapii po remisji (autologiczna lub allogeniczna transplantacja lub sama chemioterapia konsolidacyjna) (ryc. S10 w Dodatku uzupełniającym).
Biorąc pod uwagę liczbę zmiennych w naszej klasyfikacji prognostycznej, przetestowaliśmy odtwarzalność tego predykatora w niezależnej kohorcie 104 pacjentów z badania ECOG E1900
[więcej w: agencja statystów, forum kulturystyczne, usuwanie blizn potrądzikowych ]