Chirurgia pomostowania tętnic wieńcowych u pacjentów z kardiomiopatią niedokrwienną ad

Chirurgiczna rewaskularyzacja została zaprojektowana w celu zbadania hipotezy, że CABG oraz terapia medyczna ukierunkowana na leczenie choroby niedokrwiennej serca, niewydolności serca i dysfunkcji lewej komory poprawią przeżycie w porównaniu z leczeniem farmakologicznym. W analizie danych z chirurgicznej rewaskularyzacji w badaniu STICH po medianie okresu obserwacji wynoszącej 56 miesięcy, nie było istotnej różnicy między grupą CABG a grupą leczenia medycznego w zakresie wskaźnika zgonu z jakiejkolwiek przyczyny, chociaż częstość zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych i zgonów z jakiejkolwiek przyczyny lub hospitalizacji z powodu przyczyn sercowo-naczyniowych była niższa wśród pacjentów w grupie CABG.10 Obecnie przedstawiamy wyniki badania STICHES (STICHES), które przeprowadzono w celu oceny długoterminowej (10-letni) wpływ CABG u pacjentów z kardiomiopatią niedokrwienną. Metody
Projekt badania
Charakterystyka projektu i rejestracji badania STICH została opublikowana wcześniej, podobnie jak wyniki pośredniego wyniku rewaskularyzacji chirurgicznej i końcowe wyniki komponentu chirurgicznej rekonstrukcji komorowej. 10-13 Protokół (dostępny z pełnym tekstem tego artykuł na stronie) został zatwierdzony przez głównego badacza i przez komisję etyczną w każdym ośrodku. Przed ujawnieniem przypisań grup terapeutycznych lub zgłoszeniem wyników pośrednich protokół został zmieniony, aby przedłużyć okres obserwacji o dodatkowe 5 lat dla wszystkich pacjentów, którzy zostali włączeni do chirurgicznej rewaskularyzacji w badaniu. Duke Clinical Research Institute koordynował wszystkie aspekty globalnych operacji próbnych, zarządzania i monitorowania witryn, gromadzenia danych, analiz statystycznych i raportowania. Wszyscy autorzy ponoszą odpowiedzialność za kompletność i dokładność danych i analiz oraz za wierność wersji próbnej protokołu.
Pacjenci
Pacjenci byli uprawnieni do udziału w badaniu, jeśli mieli chorobę wieńcową, która była podatna na CABG i frakcję wyrzutową 35% lub niższą. Szczegółowe kryteria rekrutacji, w tym kryteria dotyczące warstw losowych, zostały opublikowane wcześniej10 i zostały przedstawione w tabeli S1 w dodatkowym dodatku, dostępnym pod adresem. Uprawnienia do uczestnictwa zostały określone przez badaczy terenowych po przeprowadzeniu bezpośredniej koronarografii u każdego pacjenta. Pacjenci, u których nie wystąpiło lewe główne zwężenie tętnicy wieńcowej o wartości 50% lub więcej średnicy tętnicy lub kanadyjskiego zapalenia wątroby typu III lub IV wg klasyfikacji IV stopnia (z klasami od I do IV, a wyższe wartości wskazują na bardziej upośledzający ból z powodu dławicy piersiowej), podczas gdy poddawani byli terapii medycznej kwalifikowali się do losowego przydzielenia do grupy CABG lub grupy terapeutyczno-leczniczej. Z założenia w naszym badaniu pacjenci, którzy spełniali te kryteria, ale nie spełnili kryteriów kwalifikacji do chirurgicznej rekonstrukcji komorowej (dominująca akinezja przedsionkowo-komorowa lewej komory lub dyskineza) zostali zakwalifikowani do warstwy A, podczas gdy pacjenci, którzy spełniali kryteria kwalifikujące do zabiegu chirurgicznego rekonstrukcja komorowa była zapisana w warstwie B; pacjentów włączono do bieżącej analizy tylko wtedy, gdy zostali przypisani do CABG lub terapii medycznej
[więcej w: bostonka jak długo zaraża, gruczoł dokrewny, urolog na nfz wrocław ]