Kontrola częstości a kontrola rytmu migotania przedsionków po operacji kardiochirurgicznej ad 6

Ogólne wskaźniki zakrzepowo-zatorowej choroby naczyń mózgowych (0,8 na 100 pacjento-miesięcy w grupie kontrolnej) i 0,4 na 100 pacjento-miesięcy w grupie kontrolnej rytmicznej) i nie-mgławicowa choroba zakrzepowo-zatorowa (0,6 na 100 pacjento-miesięcy i 0,2 na 100 pacjento-miesięcy ) były niskie i nie różniły się istotnie między obiema grupami (P = 0,40 dla porównania wartości zakrzepowo-zatorowej naczyń mózgowych i P = 0,31 w porównaniu z brakiem żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej). Wskaźniki poważnego krwawienia (wynik .3 w skali Bleeding Academic Research Consortium, z ocenami od 0 [brak krwawienia] do 5 [krwawienie śmiertelne]) wynosił 2,2 na 100 pacjento-miesięcy w grupie kontrolnej i 1,2 na 100 pacjento-miesięcy w grupie kontrolnej rytmicznej (P = 0,21). Najczęstszymi zdarzeniami niepożądanymi zdefiniowanymi w protokole (poważnymi lub niezajmowanymi) były poważne zakażenia (9,3 na 100 pacjento-miesięcy w grupie kontrolnej) i 6,6 na 100 pacjento-miesięcy w grupie kontrolnej rytmicznej, p = 0,13, sercowe arytmie (odpowiednio 4,7 i 6,2 na 100 pacjento-miesięcy, p = 0,30) i wysięk opłucnowy (3,0 i 4,8 na 100 pacjento-miesięcy, odpowiednio, p = 0,16). Dyskusja
Nasze odkrycia potwierdzają, że nowo rozpoznane migotanie przedsionków pozostaje częstym powikłaniem po operacji kardiochirurgicznej. Ponad 30% pacjentów poddanych operacji kardiochirurgicznej w naszym badaniu miało ciągłe lub nawracające pooperacyjne migotanie przedsionków. Wskaźniki te zbliżyły się do 50% wśród pacjentów, u których wykonano skojarzone CABG i chirurgię zastawkową. Pooperacyjne migotanie przedsionków wiąże się z kilkoma niekorzystnymi konsekwencjami i niezależnie przewiduje zwiększoną częstość zgonów i powikłań, w tym udar, niewydolność serca i zakażenie.1,2,6,8 Ponadto pooperacyjne migotanie przedsionków po operacji kardiochirurgicznej znacznie zwiększa długość hospitalizacji , ryzyko readmisji i wykorzystanie zasobów. Oszacowania średniego rocznego kosztu leczenia pooperacyjnego migotania przedsionków i jego następstw w Stanach Zjednoczonych sięgają miliarda USD.1,18,19
Pomimo znaczenia pooperacyjnego migotania przedsionków, najskuteczniejsza strategia postępowania w przypadku tej powszechnej komplikacji chirurgicznej pozostaje niepewna, co doprowadziło do znacznego zróżnicowania leczenia. Wspólne wytyczne American College of Cardiology, American Heart Association i Heart Rhythm Society, które zostały opublikowane, gdy nasz test był daleko w rejestracji, zalecają kontrolę częstości z beta-blokerami jako leczenie pierwszego rzutu u pacjentów, których stan jest hemodynamiczny stabilne (tj. klasa I, poziom wiarygodności A). 20 Zalecenia te oparte są częściowo na badaniach dotyczących zapobiegania migotaniu przedsionków po operacji kardiochirurgicznej i ekstrapolacji z badania AFFIRM, w którym porównywano kontrolę częstości z kontrolą rytmu u pacjentów z migotaniem przedsionków . Badanie AFFIRM wykazało, że postępowanie w przypadku nieoperacyjnego migotania przedsionków z kontrolą rytmu nie zapewnia przewagi w zakresie przeżycia nad kontrolą rytmu i że pacjenci, którzy byli leczeni ze strategią kontroli rytmu, częściej wymagali hospitalizacji i mieli działania niepożądane niż ci, którzy byli leczeni Strategia kontroli częstości.10 Dla porównania, rygorystyczne dowody w kardiochirurgicznym otoczeniu są rzadkie i ograniczone do kilku retrospektywnych, obserwacyjnych badań i jednego pilotażowego randomizowanego badania porównującego kontrolę częstości z kontrolą rytmu u 50 pacjentów.5-9,11,13
W naszym badaniu, w którym liczba włączonych pacjentów była 10 razy większa niż w poprzednich badaniach, odkryliśmy ważne informacje na temat korzyści i ryzyka kontroli częstości w porównaniu z kontrolą rytmu w leczeniu pooperacyjnego migotania przedsionków po operacji kardiochirurgicznej
[podobne: planowanie kariery, gruczoł dokrewny, kardiomiopatia niedokrwienna ]